تبليغاتX
Narcissus - مصرف بيش از هفت تخم مرغ در هفته خطر مرگ را افزايش مي دهد

 

 

محققان علوم پزشكي اعلام كردند مردان ميان سال كه در هفته هفت تخم مرغ يا بيشتر مصرف مي كنند بيشتر در معرض خطر مرگ زود هنگام قرار دارند.

مردان ديابتي با هر تخم مرغي كه مصرف مي كنند خطر مرگ را در خود افزايش مي دهند.

بر اساس بررسي محققان كه نتايج ان در شماره اخير نشريه تغذيه باليني منتشر شده است ، نمي توان گفت مصرف هر عدد تخم مرغ به طور مستقيم سبب افزايش خطر مرگ مي شود.

مردان غير ديابتي كه تا شش تخم مرغ در هفته مصرف مي كنند در معرض خطر بالاتر مرگ ، قرار ندارند.

دكتر لوك جوسه و همكارانش در بيمارستان زنان و بريگهام و دانشكده پزشكي دانشگاه هاروارد دريافتند مصرف كمتر از شش عدد تخم مرغ در افراد غير مبتلا به ديابت با افزايش خطر مرگ همراه نيست.

محققان مي گويند كساني كه بيش از شش عدد تخم مرغ در هفته مصرف مي كنند به ميزان بيست و سه درصد بيشتر در معرض خطر مرگ زود هنگام قرار دارند.

محققان دريافتند پزشكان جواني كه به ديابت مبتلا هستند با مصرف هر يك عدد تخم مرغ ، ميزان خطر مرگ و مير را در خود بالاتر مي برند.

همچنين اين افراد ديابتي با مصرف بيشتر تخم مرغ ، خطر بروز سكته قلبي و مغزي را در خود افزايش مي دهند.

ديابت‌ انواع‌ گوناگون‌ دارد كه‌ شايعترين‌ آن‌ نوع‌ اول‌ و نوع‌ دوم‌ است‌ و نوع‌ اول‌ اين‌ بيماري‌ بيشتر در قشر جوان‌ بروز مي‌كند‌ .

مبتلا‌يان‌ به‌ نوع‌ اول‌ ديابت‌ بايد براي‌ كنترل‌ بيماري‌ خود دركنار رژيم‌ غذايي‌ و ورزش‌‌ روزانه‌ يك‌ يا چند نوبت‌ نيز انسولين‌ تزريق‌ كنند‌ .

ديابت‌ نوع‌ دوم‌ نيز كه‌ با ورزش‌ ‌ رژيم‌ غذايي‌ صحيح‌‌ كم‌ كردن‌ وزن‌ و استفاده‌ از داروهاي‌ خوراكي‌ پايين‌ آورنده‌ قند خون‌ كنترل‌ مي‌شود‌ در مواردي‌ نيز نياز به‌ دريافت‌ انسولين‌ توسط بيمار حاصل‌ مي‌شود‌ .

 

+ نوشته شده توسط Zeynal در دوشنبه 1387/02/02 و ساعت 11:7 |